nelly3

søndag 10. april 2011

Empire State Building


Her kommer et lite bildedryss fra gårsdagens tur til Empire State.


We`re going up!


Bra utsikt over Manhattan!



Petter er fornøyd;)


 Som dere ser har vi vært på Empire State building igår. Jeg har jo fått besøk av kjæresten, samt at et vennepar av oss er i New York nå, så da får man gjøre litt sånn turistting.
Jeg hadde uansett ikke fått vært der enda, så syntes det var veldig kjekt å få dratt dit!
Da vi stod ved inngangen og tittet opp, fant vi fort ut at det holdt å dra til 86 etasje! Her skulle det uansett være best å ta bilder osv., så da droppet vi å dra på helt på toppen til 102 etasje! Jeg som ikke er så spesielt glad i høyder, syntes absolutt 86 etasje var mer enn nok!
På vei oppover i heisen brukte vi litt under 1 min opp til 80 etasje. Man merker egentlig ikke stort til at heisen går så fort som den faktisk gjør, annet enn at man fra tid til annet må utligne trykket i ørene ;)

Vel oppe på 86 etasje ble vi møtt av en herskare med andre forvirrede turister, som vimset rundt med kameraene sine. Jeg bestemte meg fort for å være skikkelig turist for en kveld, og hang meg like godt i rekkverket med speilrefleksen jeg også ;)

Her har du meg og Petter i en litt kjølig positur.
Og dere, jeg må bare fortelle dere en utrolig pinlig situasjon som fant sted mens vi befant oss der oppe!
På vei opp fleipet vi nemlig med hvor teit det ville vært hvis noen fridde til hverandre der oppe, jeg mener....makan! Mer uromantisk enn å være stuck i 86 etasje sammen med en haug andre turister rundt deg, skal du vel lete lenge etter! 
Men dere kan jo bare tenke dere hva som skjedde da vi stod der?
Plutselig hører vi masse klapping, rop og hoing...og der står det en fyr på kne! Jada, så da fridde han like godt der oppe...og godt for han så svarte faktisk denne jenta ja! Jeg derimot hadde kasta fyren over rekkverket og marsjert ned trappene i protest! Så da ble turistattraksjonene enda mer fullkommen, og japsene klappet i hendene og knipset med kameraene i ren fryd!
Godt det ikke bare var jeg som var partypooper...for idet dørvakten trekker på skuldrene og sukker " this is number 21 for today" klarer jeg bare ikke holde meg lenger og bryter ut i hånlig latter til japsenes ergelse!
Gode og onde dager du lism....my ass!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar