nelly3

søndag 3. juli 2011

Guggenheim

 Heisann!
Idag har det vært skikkelig ruskevær i NY! Så istedet for å dra på poolparty på Ganservort endte vi opp på Guggenheim museet! Litt av en overgang ;)
Men jeg hadde faktisk ledet meg til å komme dit og få se hvordan dette faktisk var! Man har jo hørt masse om det, i tillegg til at jeg har jogget forbi det de siste månedene..
Med høye forventninger og klare for å bli begeistret stod vi gladlig i den lange køen ved inngangen. 


 
Vel inne ble vi derimot utrolig skuffet!! Greit, jeg skal ikke ta på meg æren av å være noe over gjennomsnittet kunstinteressert, men altså...dette kan da umulig kalles kunst!!
Ja, jeg fikk sett et par bilder av Munch, Picasso og Van Gogh, men resten av ustillingen var stort sett dominert av Lee Ufan`s utstilling, kalt " Marking Infinity".  Dette bestod stort sett av metallplater og steiner plassert i ulike posisjoner i forhold til hverandre, men andre ord...meningsløst!



Men museet i seg selv var imponerende! Bygningen var konstruert slik at man gikk i sirkler opp til toppen,  hvor man tilslutt endte opp i 6 etasje, nær glasstoppen som utgjør taket av bygningen.
Enda fotografering var strengt forbudt, klarte vi få sneket inn et par bilder på toppen ;)








Dagens Outfit: Kjole fra Free People, shorts fra Cubus, Veske er 2`nd hand, armbånd fra H&M og Ettika.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar