nelly3

torsdag 26. august 2010

Min Morgen


God Morgen!

I dag har vi hatt en skikkelig deilig sovemorgen. Er så deilig å bare ligge i senga og vite at du ikke har noen ting du skal gjøre akkurat nå<3 I dag bakte jeg Scones til frokost. Elsker scones! Lett å lage, kjempe sunt og er ferdig på 15min. Så i dag har vi kost os med ferske scones med brunost på og nytraktet kaffe.
Livet er herlig<3




Sconesoppskrift:

Ca. 5 dl sammalt hvete (grovt mel)
Ca. 2 dl havregryn
4 ss olje
Ca. 2 dl lettmelk
1 ts salt
1 ts bakepulver
Rosiner, mandler og nøtter etter ønske (jeg baker som regel en av hver)

Fremgangsmåte:
Bland sammen alt det tørre. Tilsett vesken, og elt raskt sammen. Del deigen i to like store deler, og trykk de til ca. 1 cm tykkelse, slik at de blir store og runde. Legg de på en bakeplåt. Bruk en kniv og merk de inn i fire like store deler, slik at det er lettere å brekke de fra hverandre når de er ferdigstekt. Stekes i 10-15min.





Etter en deilig frokost dro vi ut på en joggetur. Fikk jo ny pulsklokke av Ole-Jøregen til bursdagen min, så nå er det ingen bønn! Hehe. Deilig å få brukt kroppen igjen etter en lang sykeperiode, så skal ikke klage:-) Bortsett fra at vi ble klissbløte i beina etter turen, ettersom det så og si var flom i skogen, så var det en fin tur.  Dere kan jo bare se på joggeskoa mine. De skal egentlig være helt hvite!
Nå sitter jeg i sofaen å blogger, før jeg skal lese litt og kose meg med en kopp te før jobben venter i ettermiddag.
Ha en fin torsdag:-)
Love I<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar