nelly3

mandag 20. september 2010

Greek!

Nå har jeg akkurat ordnet litt kveldskos til oss her, mens vi følger med på Arn på tv2. Har sett filmen før, men synes fortsatt sen er like fin! Blir litt våt i øyekroken her nå, som de endelig møtes igjen etter 20 år! Gud, hvor patetisk jeg er, men jeg kan dessverre ikke hjelpe for det ;) Dessuten blir jeg helt fasinert av å se hvor vakker Sofia Helin som spiller Cecilia er! Hun ser virkelig ut som en engel med sitt lange lyse hår, tenk om man hadde sett slik ut dere!


Her kommer oppskriften, samt noe bilder på hva vi har kost oss med! Anbefales på det sterkeste, veldig godt nemlig :) Ellers bruker jeg ofte spise gresk youghurt med banan og syltetøy på, men det blir litt mer frokost enn dessert.

Oppskrift:

Gresk yoghurt ( ca.1,5 dl pr person)
75 gram valnøtter, mandler og hasselnøtter 
2 ss smør
2 ss god, flytende honning
timian, frisk eller tørket

Smelt smøret i en middels varm stekepanne. Når boblingen stilner, tilsett de grovt hakkede nøttene og rør rundt til de er ristet gyldne. Dette tar bare noen få minutter, ta deretter platen av varmen.
Tilsett litt timian dersom du ønsker, men dette kan eventuelt sløyfes.
Ha i honningen og bland sammen. Ha yoghurten i skålen, fordel litt nøtter over og server!







Nå skal jeg nyte kvelden min videre, mett og gò sammen med verdens beste kjæreste! Ha en strålende mandagskveld videre allesammen, så blogges vi imorgen! Love E <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar