nelly3

onsdag 8. september 2010

Tunisia!

God Morgen!

Nå har jeg akkurat dratt meg opp av sengen her og koser meg i sofaen med en kopp te til God Morgen Norge.
En herlig start på fridagen min, som jeg egentlig ikke har så altfor store planer for enda. Tenkte å rydde og ordne litt her i leiligheten, samt gjøre litt lekser, men ellers blir det bare en rolig dag.

Igår var vi som sagt i Oslo en tur! Og det var ikke uten grunn... Jeg har nemlig brukt de siste dagene på å prøve å finne en billig sydentur, siden jeg virkelig verker etter å få dratt avgårde til sol og varme! På mandag kom jeg tilfeldigvis over et tilbud på Detur, hvor man kunne dra til Tyrkia, Tunisia eller Egypt for henholdsvis 1kr, 100kr og 200kr. For å få tak i disse billettene måtte man møte opp på Detur sitt kontor i Oslo.
Siden vi uansett hadde fri igår og jeg godt kunne tenkt meg en liten oslotur, så dro vi innover på morgenen og etter litt kluss for å finne frem til riktig sted, var vi på plass 07.45! Problemet var bare at det var sikkert 40 stykk foran oss i køen, og det kun var 30 billetter som skulle gis ut! Vi var sikre på at vi aldri kom til å få noen billetter, men hva annet skulle vi egentlig ta oss til så tidlig i oslos gater? Så vi ble stående å vente da, i håp om at vi kanskje kunne være heldige!

Foran oss i køen!



En gjeng optimister bak oss i køen!





Som det så ofte skjer når det gjelder å stå i kø, er at det alltid er noen idioter som skal snike seg fremover!! Slik var det jo også her, et par stykk som tilfeldigvis bare gled inn i køen lengst frem! Hadde planer om å si ifra, men siden jeg uansett var sikker på at vi ikke kom til å få billett, gjorde jeg det aldri.
Da de begynte å slippe inn, så viste det seg etterhvert at de hadde ordnet mange flere tilbudsbilletter enn de hva de hadde opplyst om! Plutselig stod vi først i køen, klare til å bli sluppet inn og jeg var selvfølgelig hoppende glad! Men da Detur-mannen som jeg trodde kom tilbake for å slippe oss inn, istedet gir oss beskjed om at de nå dessverre ikke har noen billetter igjen! WTF??? Jeg står først i køen og har ventet i flere timer, også er det slutt akkurat nå? Fy faen, jeg kunne drept meg selv for å ikke ha sagt ifra til de som snek i køen, siden de nemlig fikk billetter og IKKE vi!!! Detur-mannen sier at det ikke lenger er noe visst i å stå der, men vi og den gjengen vi står sammen med er så skuffet at vi bare fortsetter å stå der i et siste desperat håp om at det mirakuløst skal bli flere billetter!  Vi venter....og venter.....
Og der, plutselig kommer Detur-mannen tilbake, what now? Å joda, ikke like billig, men han kan gi oss et tilbud på å reise til enten Tyrkia eller Tunisia for 990kr inkl. fly tur/retur og hotell. Jaaaaaa!!!!!! Jeg er overlykkelig, nå blir det jo rimelig tur allikevel og jeg slipper å lete mer på restplass i siste liten! Så gjett hvem som var superfornøyd idet vi fikk billettene til en uke i Tunisia med avreise den 6 November!! ;D 
I tillegg fikk også den gjengen vi stod sammen med det samme tilbudet, så nå møtes vi igjen alle sammen på Gardemoen ved avreise og forhåpentligvis havner vi alle på samme sted :)


Så folkens, da vinker jeg farvel til dere den 6 November og tar en herlig uke ferie i sol og varme!! Gleder meg  utrolig mye, det skal bli så deilig!! E<3




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar